Gymnastik/bevægelsesdag-  familiesøndag gratis for medlemmer af KIF og for alle andre koster det 50 kr.

Søndag d. 16. august kl. 9.30 til 12.00 afholdes en ny familie søndag, hvor børnene medbringer egen cykel meget gerne, uden støttehjul og husk cykelhjem.
Vi har fokus på børn fra ca. 3-4 år til 6 år.
Her vil vi have fokus på cykelege:

Fokus på lege med cykel.  Medbring egen cykel og cykelhjelm.

Cyklen ind under huden!
Formålet er at give børnene cykelsikkerhed, ikke trafiksikkerhed. Cykelsikkerhed handler om at kunne starte og standse på cyklen, holde balancen på cyklen eller køre med kun en hånd på styret. I det hele taget at gøre børnene trygge på cyklen. Når man leger fangeleg på cykel, så træner det børnenes evne til at holde øje med, hvor andre trafikanter kommer fra, bedømme hastighed og retning, rette op, hvis de er lige ved at ramle ind i hinanden. Alt i alt, handler det om at få det at cykle ind under huden.
Hvad giver cykellegene?
Legene kan inddeles efter de færdigheder, de er med til at udvikle:
• Lege, der giver øvelse i at komme af og på cyklen
    – og i faldteknik. (Kinæstesisansen)
• Lege, der styrker barnets balance og manøvredygtighed. (Vestibulærsansen)
• Lege, der giver overblik, orienteringsevne og rum-
    og retningsfornemmelse. (Labyrintsansen)
• Lege, der træner reaktionsevnen, evnen til at forudse begivenheder og fornemmelsen for, hvordan andre bevæger sig. (Labyrintsansen)

Vi afholder også cykelsøndag for skolebørn (Forældre er velkommen) fra ca. 6 år til 10 år, en cykel eftermiddag ved Lave Skov i Nivå, her mødes vi ved campingpladsen i Nivå kl. 13.15 og cykler til ca. til kl. 15.00 rundt i område ved Lave skov.
Denne tur kræver at børnene kan cykle både sikkert og uden støttehjul. Cykelturen vil være ca. 6 -7 km.
Husk at medbringe egen cyklel og cykelhjelm.

DGI | | | Cvr-nr. 29856133